.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوابيه وزارت آموزش و پرورش به يك خبر شمال نیوز



مديرمسئول محترم سايت خبري شمال نیوز

باسلام واحترام
عطف به مطلب مندرج درآن رسانه مورخ 25/4/90 باعناوين مختلف ازجمله :«دوميليارد هزينه براي يك اجلاس 3روزه / همايش ميلياردي براي چه ؟/ چه دليلي براي اجلاس يك ميلياردي روساي آموزش وپرورش وجوددارد؟ »به اطلاع مي رساند:

- از حسن توجه برخي رسانه ها به مهمترين اجلاس تربيتي – آموزشي سالانه كشور كه از قدمتي 27 ساله برخوردار است و از تذكري كه با رويكرد صرفه جويانه ولزوم پرهيز ازاسراف وتبذير (از باب پيروي از رهنمود هاي قرآن كريم در آيه شريفه فذكر فان الذكري تنفع المومنين) كه قطعا راهگشاست . تشكر و تقدير مي گردد .

- همان گونه كه در متن مطلب بدان اشاره شده است ، امسال بيست و هشتمين دوره اجلاس رؤساي آموزش و پرورش برگزار مي شود . اين تعداد برگزاري كه در ادوار مختلف وزارت وزراي پيشين نيز برگزار شده حاكي از آن است كه اين اجلاس قائم به شخص وزير نبوده و تكرار آن به جهت دستاوردهاي مهمي است كه نظام آموزشي كشور همواره از آن بهره مند شده است . جالب است بدانيم كه بنيانگذار آن نيز شهيد گرانقدر رجايي بوده است .

- اين اجلاس تنها اجلاسي است كه سالانه ، مديران و رؤساي آموزش و پرورش و صاحب نظران سراسر كشور را گرد هم مي آورد تا در تعاملي چهره به چهره به واكاوي و ارزيابي طرح ها و برنامه هاي اجرا شده در مناطق و بررسي قوت ها و ضعف طرح ها پرداخته و با ارائه نظرات و پيشنهادهاي سازنده خود سياست گذاران و برنامه ريزان كلان نظام آموزشي را در تدوين سياست ها و راهبردهايي كه منجر به حل مشكلات و بهينه سازي روش ها و ارتقاي كيفي نظام كشور گردد ياري رسانند .

- اهل خرد به خوبي واقفند كه نظام مقدس تعليم و تربيت كشور با بيش از 12 ميليون دانش آموز تحت پوشش و بيش از900هزار پرسنل و صد ها هزار خانواده دانش آموزاني(تقريبا نيمي از جمعيت كشور) كه لاجرم تحت تاثير برنامه ريزي هاي اين نظام قرار دارند ، اين حق را به مخاطبان خود مي دهد كه نظرات و پيشنهادهاي خود را حتي از دورترين نقاط كشور توسط نماينده هر منطقه ( رئيس آموزش و پرورش ) به طور مستقيم به سمع و نظر مسولان و مديران عالي نظام آموزش و پرورش كشور برسانند .

- به رغم اظهار نظر مبتني بر پيش داوري اين منتقد محترم كه بدون حضور و درك برنامه هاي اين اجلاس آن را بي ثمر دانسته است ، تاكيد مي شود ، طبق نظرسنجي هاي به عمل آمده از همه اجلاس هاي قبلي مخصوصا اجلاس سال گذشته ، 82 درصد از مدعوين ميزان موفقيت اجلاس را در تحقق هدف تبادل نظر و انتقال تجربيات بين مسوولان صف و ستاد و قريب 80 درصد ، تحقق هدف مشاركت مديران آموزش و پرورش درتصميم سازي و برنامه ريزي آموزش و پرورش را بسيار موفق ارزيابي كرده اند .

- در خصوص بيانيه اجلاس ، هر چند بر اين باوريم كه مخاطبان و خوانندگان محترم و فرهيخته و صاحب نظر ، پيش داوري و غرص ورزي هاي نويسنده محترم را از لابه لاي جملاتي كه بدون پشتوانه علمي ، اطلاعاتي و آماري عنوان گرديده ، درك مي كنند و شايد نيازي به پاسخ نباشد، ليكن مزيد اطلاع تاكيد مي نمايد كه بيانيه ي پاياني هر همايش اشاره اي است به فلسفه وجودي آن و متناظر با اهداف و مأموريت هاي آن همايش كه آرماني بودن ، كلي بودن ، وحدت بخش بودن ، الهام بخش بودن ، از ويژگيهاي بارز آن است و قرار نيست در آن تئوريها و يا تمام مصوبات و دستاوردهاي آن همايش درج گردد . لذا خرده گرفتن نويسنده محترم نسبت به بيانيه سال گذشته همايش وجاهت علمي ندارد.

- برخلاف چرتكه اندازي هاي بي حساب و كتاب نويسنده محترم ، به اطلاع ايشان و خوانندگان محترم مي رساند، دغدغه اصلي برگزار كنندگان اين اجلاس در وهله ي نخست صرفه جويي و در مرحله بعدي ، اعمال نظرات و درخواستهاي مكرر رؤساي آموزش و پرورش در انتخاب مكاني شايسته و متناسب با تعداد مدعوين بوده است كه پس از بررسي هاي مكرر كارشناسي و استعلام هاي متعدد ، سالن مناسبي در نظر گرفته شده است كه آن هم بخشي از پيكره دولت و نظام جمهوري اسلامي است و لذا اعتبارات تخصيص يافته در حوزه دولت و با طرفيت دولت صورت گرفته است . و البته رقم اعلام شده (2 ميليارد تومان) بسيار بيشتر از هزينه اي است كه انجام شده است كه نويسنده را به تقواي الهي و قلم زدن با مستندات و پشتوانه علمي دعوت مي نمايد .

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه اين وزارتخانه اقدام لازم انجام گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

من 29 تير 1390
روسای آموزش وپرورش اساسا انقدر دانایی دارند که در جلسات آنها واکاوی صورت گیرد ؟
احمد اصلانی 29 تير 1390
بنده به عنوان فرهنگی که 30سال در آموزش وپرورش سمتهایی داشته ام به ضرس قاطع می گویم این همه هزینه خدا می داند فقط وفقط هزینه بیهوده بیت المال است وبس.برای این که حرفهایم سندیت داشته باشدلطف کنید از روسای سالهای قبل بپرسید سه روز جلسه پر هزینه چه دستاوردی برای پیشبرد نظام تعلیم تربیت برای شما داشته، ببینید چه جوابی به شما خواهندداد. گر دیگران اشتباه کردند چرا ما اشتباه شان را تکرار کنیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.